onsdag 9 maj 2012

Spring för livet...

Ja jag vet att jag har skrivit om det på varenda lite plats på alla sociala medier redan men jag kan faktiskt inte låta bli att vara lite nöjd med mig själv för att det gick så över förväntan bra att springa igår... Jag visste faktiskt inte alls vad jag hade att förvänta mig... Min tidigare erfarenhet av löpning är att jag sprang ungefär 10-20 gånger våren 2005 när jag bodde i USA. Hur långt jag brukade springa då har jag inte heller någon riktig koll på men det spelar ju knappast någon roll för dagsformen... Inte heller visste jag riktigt vart jag skulle springa så det blev en lite improviserad runda som jag inte hade någon aning om hur lång den var... Jag hade laddat ner Runkeeper på iPhonen och den berättade för mig var 5:e minut hur långt jag hade kommit (väldigt viktigt)och hur snabbt jag sprang (mindre viktigt). Nu till det pinsamma... Jag var faktiskt tvungen att ta en mikopaus på cirka 2 minuter... Detta berodde inte på att orken tog slut utan att jag fick akut nödighet... *skäms lite* När detta var avklarat kunde jag "lättad" springa vidare... (sprang förbi BSK på Furuvik om någon funderar)
Det kändes lyxigt att springa i min helt nya outfit som jag fick hjälp av min kollega att inhandla på lunchen... Det blev skor från Asics som såg ut ungefär så här fast de är lite lila istället för turkos... Tydligen så pronerar mina fötter fick jag veta när den gulliga lilla killen till försäljare ställde mig på en platta och fotade mina fötter så jag skulle ha skor med pronationsstöd... Bra att veta!

Det blev också löparbyxor (långa svarta), svart långärmad tröja rosa kortärmad och en rosa löparjacka samt strumpor... Så nu vet ni precis hur jag ser ut ifall ni skulle möta mig i spåret... ;-) Jag är bara SÅ lycklig över att det kändes så bra MEN jag måste ju erkänna att jag var stel redan i går kväll när jag gick och la mig och för att inte tala om i morse.... Jag hade dock varit förutseende och laddat upp på sängbordet med en Ipren och ett glas vatten som jag tog när klockan ringde 15 min tidigare än vanligt... Sen sov jag en liten stund och klarade sedan att ta mig upp ur sängen utan lyftkran... I dag ska jag träna bort träningsvärken med ett pass BodyPump fast jag ska nog inte lägga på några extrakilon på stången idag.... :-O

7 kommentarer:

  1. Gott jobbat!!! Ikväll ska jag testa med bricanyl, håller tummarna för att det släpper då =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att prova men jag skulle verkligen rekommendera en undersökning! Om du har astma på riktigt så hjälper det inte bara med att ta lite bricanyl när du ska springa!,,,

      Antar att det kanske inte blev någon tur i ösregnet? Iså fall är du galen... :-)
      Kram

      Radera
  2. Coolt!
    Jag orkar inte springa mer än 1km jag är fortfarande för tung. Men mitt första mål är att klara 3km och jag jobbar stenhårt på det :)
    Lycka till med "springningen"
    //Sol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ja det är verkligen tufft med extraktion... Är säker på att du fixar det!,,,
      Lycka till!!!

      Radera
  3. Härligt! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Härligt att det inte bara är jag som fått ta "nödpaus" i löparspåret... )
    Jag läääääängtar tills jag kan börja igen! För ett par år, och ca 20 kg, sen skulle jag springa tjejmilen innan sjukdom satte stopp för det.

    En fråga: kommer du ihåg var på kroppen du först märkte att kilona försvann? Jag tror att det mesta av mina dryga 4 kg har försvunnit från överdelen av magen, precis under brösten. Tredje valken liksom... Säkert en del på själva "behagen" också. ;) Men det dröjer väl några kilon till innan det märks "på riktigt".
    Har du förresten testat att baka LCHF-bröd ännu? Jag blev lite sugen på att baka ett när jag bakade bröd till övriga familjen idag. Får nog ladda upp med lite mer "brödingredienser".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulle!
      Ja kanske är tjejmilen ett bra mål... Till nästa år i så fall....
      Jag var nog ghanske jämntjock hela jag men det syndes först och mest i ansiktet på mig...

      Jag har bakat muffins en gång... Inte värt besväret kan jag säga.... Det blev ca 12 st och vi åt upp 5 st... Sedan gjorde jag knäckebröd en gång men då dubbade jag receptet och hade en för liten form så de blev tjocka och sega...

      Jag har aldrig bakat bröd. Inte ens innan LCHF ... Brukar göra lussebullar till lucia och kanelbullar till kanelbullens dag.... Enda två gångerna om året jag bakar något brödliknande.... Innan LCHF blev det ibland sockerkaka och äppelpaj men det var det alltid bara jag som åt av så nu gör jag inte det längre....

      Lycka till och berätta hur det blev!
      Kram

      Radera