måndag 14 maj 2012

Träningssugen...?

Ja, det känns faktiskt nästan lite konstigt att skriva det men jag är laddad för CXWRX på Sportlife Atlantis idag... Höften känns mycket bättre (läs bra) och jag tänkte faktiskt springa igår men det blev så sent innan barnen somnade och jag kunde inte riktigt med att lämna D med bad/duch/läggning... Tänkte ta en runda ikväll istället eftersom passet nu på lunchen inte är superjobbigt även om det känns rejält i magen när man gör rätt...

Igår gjorde jag tacogratäng från Moniques kokbok. Självklart tyckte barnen att det var jättegott... NOT!!! Med det vill jag inte säja att det var något fel på receptet för  mina barn gillar inte tacokryddsmaken alls men just igår så trodde jag av någon anledning att de skulle gilla den bara för att jag var sugen på det och tyckte det var jättegott...

"Problemet" är att det blev lite mycket så nu har vi gratäng i flera dagar.... Tänk att det ska vara så svårt att följa recepet och fatta att det räcker mycket väl till middag och matlådor även fast det står till 4 pers för det är ju egentligen bara 2 som äter på riktigt och de 2 små petar kanske i sig varsin matsked...

Egentligen så är jag lite kluven till matlådor nu när jag kör periodisk fasta... Jag vill egentligen inte bryta fastan med mat utan tar hellre frukost med hallon och yoghurt... Jag gjorde ju müsli som jag hade tänkt att jag skulle toppa hallonen med för att variera smaken lite.... Den luktade jättegott men råkade bli kvar i ungen liite för länge och har nu en lite bränd smak.... Den går att äta men jag är säker på att den hade varit bättre om den kommit ut 5 minuter tidigare... Suck.... Det var ju en enorm sats också så det är bara att äta och se glad ut, eller???

Resultatet hittils av den periodiska fastan är -1 kg så nu stod vågen på 59,6 kg i morse... Magen ser lite tightare ut...! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar