torsdag 3 maj 2012

Problemlösning

Dagen har varit en katastrof matmässigt sätt eftersom jag i princip inte har ätit något vettigt... Några skivor Gruyère till kaffet i morse och sedan hann jag inte med någon lunch efter träningen ... Jag stekte en korvtill mig själv i desperation när jag kom hem från jobbet eftersom barnen behövde mat SNABBT och tänkte att jag lagar något riktigt när ungarna har somnat... Så blev det tyvärr inte utan det blev ytterligare några skivor Gruyère, några körsbärstomater och lite ruccola till middag... Katastrof! Inte undra på att jag nu sitter här med fethuvudvärken... Det måste definitivt bli en rejäl förbättring på matfronten från och med nu... Jag tror jag är "periodare". Det kan gå veckor och månader då jag verkligen är sugen och lagar god och nyttig LCHF-mat varje dag men sedan får jag svackor då jag visserligen inte hamnar i kolhydratträsket men det blir mycket korv och typ ost och skinkrullar till middag... Barnen får ju såklart mat typ pasta och köttbullar och lasagne och dylikt...(inte heller direkt toppen)  Hur gör ni för att hitta inspiration till vardagsmaten?

Jag Googlade lite på Periodisk Fasta och hittade riktigt bra information här. Jag tror absolut att jag ska köra i en månad och testa... Häng på du också... Jag börjar efter helgen.

Något annat roligt som jag tänkte prova läste jag om inne hos Cecilia som har en blogg om LCHF och träning. Det verkar sjukt jobbigt och jag håller än så länge bara på och laddar ner appen HÄR Jag ska läsa på och hoppas på att börja i nästa vecka... Tror väl kanske inte att den kommer att bli som på bilderna men liite tightare borde den ju bli... Nyfikna?

(Jag var tvungen att sno bilden direkt från Cecilias blogg eftersom det var så grymma abs men jag tror inte att hon har tagit fotona själv...?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar