fredag 4 maj 2012

Vitt begär...

Just nu läser jag Vitt Begär av Gunilla Sahlin. En väldigt utlämnande och ärlig berättelse... Jag känner igen mig men har inte varit riktigt lika illa däran fast vissa perioder av mitt liv har det inte varit långt ifrån med kosthållningen måste jag säga... Läs hennes blogg, säger jag!!! Jättebra inlägg.

Jag läste igår i DN om att Bantningsföretagen har svårt att bevisa effeken Jag tycker det är läskigt att så många letar efter en quick-fix med pulverersättning istället för riktig mat... Nu menar jag ju inte Viktväktarna och Viktklubb och liknande för där äter man ju även om man kanske inte äter sånt som jag tycker är toppen och det kan vara svårt att hålla sig på banan i längden... Men att utsätta kroppen för en massa kemiskt hopsatta pulver förstår jag inte varför man gör... Såklart man går ner i vikt men till vilket pris...? Jag har utsatt min kropp för mycket skadligt under åren men om man nu gör en rejäl satsning på att förbättra sin hälsa genom viktminskning så förstår jag faktiskt inte varför man gör det med pulver odyl....? För att inte tala om att de suspekta företagen som tillhandahåller dessa pulver och annat tjänar storkovan på att sälja sina produkter.... Jag spenderar gärna pengar på hälsosam, ekologisk god mat istället, men det är ju jag det...

Nu ligger det 2 böcker på mitt paketutlämningsställe och väntar på mig inför helgen... Återkommer med recensioner efter läsning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar