måndag 7 maj 2012

Skäms Apoteket!!!

I morse hörde jag reklam på radion i bilen för något som skulle "blockera" upptaget av kolhydrater i kroppen om man åt en kolhydratrik kost.... Det lät ju mer än sjukt så jag var tvungen att Googla lite och det visade sig att det var Apoteket som sålde produkten Glucosanol Det finns säkert mängder av sån här s...t men jag hade inte hört talas om det tidigare och blev faktiskt mer än irriterad.... Om man tror att orsaken till varför man är överviktig är att man äter för mycket kolhydrater så är det ju faktiskt bara att dra ner på dem själv istället för att äta något skumt preparat som är gjort av bönväxter...? (Bönor innehåller ju kolhydrater...) Jag tycker det är tragiskt att man får lura folk så... Jag tycker att Apoteket och andra apotekskedjor som säljer mediciner  faktiskt har ett lite större ansvar för att inte lura på folk skitprodukter än vanliga affärer där man mer eller mindre förväntar sig att bli "lurad"...

Vad för slags LCHF-bluffproduketer har ni sett eller råkat ut för...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar