torsdag 26 april 2012

Hur jag har gjort... (del 1)

Åh vad roligt med så många kommentarer både här och i vardagsbloggen...
Jag ska försöka svara på alla frågor om hur jag har gjort i denna bloggen!

Jag har försökt att göra det så enkelt som möjligt. Jag tror på att äta det man tycker om...
Till frukost äter jag alltid cirka 100 g microtinade hallon, en rejäl matsked turkisk yoghurt och en skvätt vispgrädde. Detta tycker jag är supergott!!! Smakar som efterätt och går snabbt att fixa till... Hallon är väl okey LCHF men man kanske inte ska äta hur mycket som helst. Jag tar detta till fika ibland på kvällen också om jag har ätit lite dåligt på dagen.... Det är gott och mättar och jag tröttnar aldrig på det.

Jag gillar inte ägg! Varken kokt eller stekt så då äter jag inte det... Enkelt! Däremot gillar jag omelett med ost och annat gott i så när jag var hemma och var föräldraledig så åt jag ganska ofta det till lunch. Nu när jag jobbar så blir det oftast gårdagens rester till lunch. Både för att spara lite pengar och för att det går snabbt...

Jag vet att de flesta gillar kokt ägg och då är ju det en perfekt frukost som man står sig länge på...
Har en väninna som alltid äter det med lite kaviar på. Hon har ibland fått kommentarer om att kaviar minsann inte är LCHF och då tänker jag att man får ju vara lite lagom va? 1-2 teskedar kaviar om dagen kan nog knappast göra skillnaden på om man går ner i vikt eller inte. Om man tänker på hur man har ätit tidigare med rostat bröd och marmelad...

Jag dricker massor av kaffe... Det är min last!!! Jag har alltid i vispgrädde för jag tycker det är SÅ gott och då mättar kaffet lite så man blir inte alls sugen på något sött till. Ibörjan tog jag en ruta mörk choklad 1-2 gånger per dag när jag drack kaffe eftersom jag fortfarande var hemma och det blir en hel del fikor med andra föräldralediga och för att jag kännde att unnar jag mig detta så kan jag stå emot ALLT annat... Jag åt alltid minst 70 % choklad... Nu äter jag mörk choklad till kaffet 2-3 gånger i veckan... Jag är helt enkelt inte lika sugen längre...

2 kommentarer:

  1. Och sen väninnan har gått ner 24 kg från fet BMI till normal BMI inom rähåll i alla fall. Trots kaviar varje morgon !

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat Maria! Du är verkligen toppen!!!

    SvaraRadera