torsdag 26 april 2012

Att hålla koll...

När jag började min viktresa så hade jag bestämt mig för att äta LCHF i ett år och sedan utvärdera hur det hade gått.

Jag började min invägning på 86,2 kilo. Jag är 173 cm lång Så BMI var 28,7

För att hålla lite koll på vikt och BMI använde jag appen Viktkoll för Iphone som jag gillade. Enkelt att lägga in vikt när man har vägt sig och den visade hur mycket manhade gått ner från vecka till vecka samt totalt och hur många % man hade kvar till målet och hur mycket man hade minskat i BMI.

Mitt mål var från början 65 kg men jag hade ingen bestämd tid utan tänkte som sagt köra LCHF året ut oavsett resultat... Ja... Hade jag gått upp 2 kg första veckan så hade jag kanske ångrat mig men det gjorde jag inte...

Jag vägde mig första gången efter 14 dagar och då hade jag gått ner -1,2 kg...

2 kommentarer:

  1. Härligt med ännu en lchf blogg, jag kommer följa dig! :)

    SvaraRadera
  2. JAg följer dig också och är nu nyfiken på resten av resan.
    //Sol

    SvaraRadera