fredag 27 april 2012

Fredagsmys...

Ja man kan ju inte släppa fredagsmyset bara för att man är LCHF:are och om jag ska vara ärlig så har vil aldrig haft så gott och lyxigt fredagsmys som nu...

Jag ääälskar ost!!! Eller ialla fall hårdostar som Gruyère, Apenzeller och Parmesan... Mmmm... Tyvärr gillar jag varken get- eller fårost och inte heller mögelost av någon form... Lite synd faktiskt för jag skulle verkligen vilja tycka om dem... Alla andra verkar ju göra det men det bara går inte... Sambon gillar och ibland försöker jag smaka lite för att vänja mig men det bara går inte... *ryser*

Ost är ju som sagt ett toppensnacks vid LCHF. Sedan funkar det ju alltid med grönsaker och dip också... Självklart kan man och bör man egentligen göra egen dip med kryddor och inte köpa färdig mix som både innehåller kolhydrater, glutamat och annat äckligt men ibland slinker det ner någon färdig påse här hemma måste jag erkänna...

Sen finns det ju mycket god salami, ölkorv och olika goda skinkor som man kan äta med väldigt gott samvete... Jag tar gärna emot tips på vad ni gillar för det är ju sjukt vilken vanemänniska man är... Man köper ju typ samma saker jämt...

1 kommentar:

  1. grönsaker med dip funkar ju bra som LCHF med, och ungarna brukar ju älska det...

    SvaraRadera