tisdag 3 juli 2012

Nu är jag taggad igen...

Ja vad kan man säga... Träningen har ju fortsatt men inspirationen att skriva om den har tyvärr inte infunnit sig... Jag var ute och sprang en runda i förra veckan som gick toppenbra och det fick mig att bli lite mer taggad inför sommarens träning... Runkeeper som jag använder i iPhonen för att se hur långt jag sprungit och hur snabbt har jag tyvärr kommit på inte är så tillförlitlig... Enligt den så sprang jag 6,94 km på  30 min men jag vet att den rundan är ganska exakt 1 km kortare för jag har gjort den tidigare...Kanske får det bli målet att jag ska hinna 7 km på 30 min... Det är ganska snabbt...!!! :-O Jag har nog egentligen tänkt att målet ska vara att jag orkar springa 1 mil innan sommaren/löpsäsongen är helt slut... Det borde ju ge mig till mitten av oktober om vi har lite tur med vädret... Jag springer inte i regn!
Inte riktigt att lita på...
Igår hade jag en timme inbokat med toppeninstruktören Jonathan Fagerlund på Sportlife Atlantis. Han visade runt mig på lite olika maskiner i gymmet och gav mig ett träningsprogram att jobba med... Det kommer bli kanonbra!!! Så skönt att ha något att följa om jag vill gå dit när det inte är pass... Nu på sommaren så är det ju svårt att följa vissa tider och man vill ju träna när det passar lite mer... Vi har ju Sportlife både i Bankeryd och i Lysekil så nu ska jag verkligen ligga i som en iller över sommaren.
Jag fick teststå hur länge jag klarade "den klassiska plankan" också och om man är "vältränad" så ska man klara 2,5 min och det gjorde jag och jag hade nog kunnat stå 30 sekunder till... Kändes bra!!! Nu är målet att klara 5 min innan året är slut! Tänkte att jag nu kanske äntligen ska komma igång med 6-pack Promise- appen också och inkludera de övningarna när jag kör gympassen...
Vikten stod på 59,5 kg i morse så det är ju skönt att den är stabil även fast det blir ganska mycket mer vino nu när grillsäsongen är igång på allvar och det är lite semesterkänsla även fast jag jobbar denna vecka och nästa...

1 kommentar:

  1. Det gäller ju att äta så mycket som möjligt av artegen föda = ”riktig mat” för att hålla vikten och må optimalt väl - som jag ser det.

    SvaraRadera